Iluna Garbi
  • Gernikako Jai Alai frontoia izan zen kanpaina berriaren ikus-entzunezkoa aurkeztu zen agertokia, zeinak “Urdaibai Euskal Erreserba” markaren kokapen berri bat adierazten baitu ekoturismoaren filosofiarekin bat datorren esperientzia turistiko baten erreferentzia gisa.
  • Ohi bezala, saskibaloi txapelketako final handiaren baitan, ADR Urremendik “Urdaibaiko Esentziak” dastaketa eskaini du Urdaibaiko ekoizle eta produktuak ezagutarazteko.

Gernikako Jai Alai pilotalekuan jokatu den Eusko Label Winter Series txapelketako final handia Turismo Urdaibairen “Bueltatuko zara” kanpaina berria aurkezteko eszenatoki bihurtu da gaur goizean. Minutu eta erdiko bideo zirraragarria da, non “Urdaibai Basque Reserve” marka indartzen den ekoturismoaren filosofiarekin erabat lerrokatutako esperientzia turistiko gisa.  “Hau ez da ikusteko leku bat, sentitzeko eta bizitzeko lekua da: Urdaibai Basque Reserve” paisaia, esperientzia eta sentipenen segida zirraragarri baten haria da, eskualdea bisitatzeko gonbidapen ukaezina bihurtzen dena, eta frontoi mitikoan zeuden 1.700 pertsona baino gehiagoren txaloak jaso dituena.

Euskadik daukan Biosfera Erreserba bakarrak eskaintzen duen esperientzia anitza nabarmendu eta sustatzeko asmoz, kargu berri hau aurkeztu zuen Urremendi Landa Garapenerako Elkarteak, Urdaibaiko turismo kudeaketaz arduratzen den, Turismoaren Nazioarteko Azokan (FITUR). ), urtarrilaren 24tik 28ra Madrilen ospatu zena, eta Urdaibai Euskadiko standean egon zen berriro ere.

Horrela, ondare natural, ibilbide, ostatu, ondare historiko eta kultural, aisialdi edo gastronomia eran eskaintzen dituen proposamen turistikoak ezagutarazteaz gain, Madrilgo aurkezpenak posizionamendu berria zabaldu eta bultzada indartsu bat emateko balio izan zuen. Posizionamendu berri honek, eskualdeak berezkoak dituen jasangarritasun irizpideetan aurrera egiten du eta turismo arduratsu eta kontzientea bilatzen du, tokiko biztanleriaren garapenaren eta bertako herrietako espazio naturalen eta bizimoduen kontserbazioaren alde egiten du.  

“Berria itzultzea da” ekoturismoaren filosofiarekin bat datorren esperientzia turistikoa eskaintzen du eta bideoak mezu hori indartu, hedatu eta transmititzeko helburua du. Aitziber Ansotegi ADR Urremendiko gerenteak nabarmendu du Urdaibai bisitatzen duten lurraldeko biztanleen ingurune natural eta kulturala baloratzen edo errespetatzen ez duten pertsonei zuzenduta dagoela. “Hau ez da posizionamendu aldaketa soilik, etorkizun iraunkorraren aldeko gure konpromisoaren ospakizuna da, Urdaibaiko arima bera esploratzeko eta konektatzeko gonbidapena”, azpimarratu du.

El ecoturista es dinámico, respetuoso y valora una experiencia personalizada y de calidad. No solo aprecian el destino, sino también a las personas que lo llaman hogar. Son personas que dejan parte de su alma en la comarca con la esperanza de volver, más allá de una mera visita, contribuyen a la riqueza cultural y natural de Urdaibai”.

Ildo horretan, Urremendiko gerenteak bereziki azpimarratu zuen Busturialdeko eskualde osoak (erakunde ofizialak, enpresak eta herritarrak) eskualdea zaintzeko duen konpromisoa eta inplikazioa. Ekimenak Urdaibaiko Biosfera Erreserba Zerbitzuaren (Eusko Jaurlaritzaren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren menpe) laguntza du eta Urdaibaiko garapen iraunkorreko estrategiaren barruan kokatzen da. Aitziberrek nabarmendu zuen erantzukizuna partekatua dela, Urdaibairen kontserbazioan aktiboki parte hartzen dutela eta garapen-eredu orekatu bat babesten dutela. Horren erakusle dira 2021etik Urdaibaiko 40 enpresa turistikoak Turismo Jasangarriaren Europako Gutunarekin (TJEG) bat egin dutenak.

Kontuan izan behar da Urdaibaik bost eszenatokitan oinarritutako istorio turistiko oso definitua duela: padurak, itsasoa, mendiak, herriak eta ondarea. Urdaibai osatzen duten geruza natural ezberdinetan oinarritzen diren eta “Urdaibai Reserva Vasca” marka turistikoan dauden eszenatokiak.

URDAIBAIKO ESENTZIAK, AURTEN ERE EUSKO LABEL WINTER SERIES TXAPELKETAN

Ohikoa den bezala, Urremendi LGEk, zesta-punta txapelketako final handi hau bere esperientzia baloratuenetako batekin uztartu du, Urdaibaiko ekoizle eta produktuak sustatzeko helburua duen Urdaibaiko Esentziak dastaketarekin.  

Dastaketak eskualdeko ekoizleen gaztak, gildak, barazkiak, eztia, hegaluzea, haragia eta ogia eskaini zituen. Bertan dastatu daitezkeen 9 txakolinak Busturialdea eskualdekoak dira eta Bizkaiko Txakolina Jatorri Deiturapean daude.

Aurretik, esperientzia honetan parte hartu duten pertsonek Gernikako Jai Alai frontoi enblematikoan bisita gidatua egin dute eta zelaian ere puntu-saskiaren praktikarekin lotutako gaiak ezagutu ahal izan dituzte Diego Beaskoetxearen eskutik, atleta elite aktiboa. Jarduera hauek guztiak “The Jai Alai VIP Experience” ekimenean sartu dira.

TURISMO JASANGARRIAREN EUROPAKO GUTUNA

TJEG egitasmoak turismoaren garapena bultzatzea du erronkatzat, jasangarritasunaren ikuspegitik. TJEG turismo jasangarriaren printzipioak ezartzeko borondatezko metodo eta konpromisoa aurkezten du, jasangarritasunaren aldeko apustu sendoa egiten duten lurraldeetako kudeatzaileei eta enpresei beren estrategiak modu parte-hartzailean definitzeko orientazioa bermatuz.

Akreditazio honen abantailen artean, nabarmentzen dira Europan turismo iraunkorrean bikaintasun-lurralde gisa bereiztea, garapen sozioekonomiko orekatuaren sustapena eta kalitatezko produktu turistikoen garapena, benetakoak eta beren ingurunearekin koherenteak. CETSn sartzearen ondorioz, Urdaibaiko Biosfera Erreserba Turismo-helmuga jasangarri gisa ziurtagiria duen Euskadiko lehen eremu babestu gisa onartu da.

Erlazionatutako mezuak

EUSKADIKO NEKAZARITZAKO ELIKAGAIEN SALMENTA ERRAZTEKO HELBURUAREKIN HARTUTAKO AZKEN NEURRIAK ALARMA EGOERAK DIRAUEN BITARTEAN

El Gobierno Vasco, como las Diputaciones Forales de los tres territorios y la Fundación HAZI están colaborando desde el primer minuto con el sector agroalimentario de Euskadi con el principal objetivo de dar una solución eficaz a la distribución de aquellos alimentos que no están pudiendo ser comercializados.